Spalvų psichologija ir jūsų verslo internetinė svetainė ar tinklaraštis

Vystant, reklamuojant ar reprezentuojant savo verslą internete, mes negalime su klientais bendrauti „akis į akį“, pasitelkdami visas geriausias savo savybes, kad paliktume teigiamą įspūdį. Todėl tenka imtis kitų priemonių, galinčių atlikti šį darbą tiesiogiai nedalyvaujant. Turbūt vienas geriausių pagalbininkų, kuriant vienokį ar kitokį įmonės įvaizdį, yra spalvos. Terminas „spalvų psichologija“ egzistuoja jau senai, mokslininkai atlieka daug tyrimų, susijusių su spalvų poveikiu žmonėms. Todėl, kuriant savo įmonės ar veiklos internetinę svetainę ar tinklaraštį, tikrai verta pasidomėti, kokia spalva ar jų derinys geriausiai atspindėtų pateikiamą informaciją ir formuotų tinkamą įspūdį ir įvaizdį.

Kuriant internetinę svetainę ar tinklaraštį, svarbu ne tik fono spalva, bet ir antraštės, citatų, net pačio teksto spalva. Žinoma, nereikia pamiršti, kad spalvos turėtų būti ne tik paveikios, bet ir „malonios akiai“, parinkti spalvų deriniai neturėtų varginti skaitant. Kad ir kaip nuobodžiai atrodytų juodas tekstas baltame fone, bet tokį tekstą yra lengviausia ir maloniausia skaityti. Žinoma, niekada nesirinkite, pavyzdžiui, geltono teksto baltame fone, nes taip garantuotai prarasite didelės dalies potencialių klientų susidomėjimą.

Kalbant apie spalvas versle, taip pat labai svarbu yra tęstinumas ir atpažįstamumas. Jei jūsų verslas ar veikla jau turi kažkokį skiriamąjį ženklą, pagal kurį jūs jau esate atpažįstami rinkoje, būtų protinga tuos pačius spalvų derinius panaudoti ir virtualioje erdvėje.

Jei jūsų verslas ar veikla dar tik startuoja, verta pagalvoti, kokias asociacijas jis kelia pirmiausia. Pavyzdžiui, jei jūsų verslas ar veikla yra susiję su ekologija, tai tikėtina, kad rinksitės žalią spalvą ir jos atspalvius, nes žmonių pasąmonėje jau yra susiformavusi tiesioginė žalios spalvos ir ekologijos sąsaja. Todėl yra tikimybė, kad ieškantis informacijos apie ekologiškus produktus žmogus, praleis pro akis raudonam ar juodam fone pateiktą informaciją.

Kalbant apie spalvas apskritai, negalima jų suskirstyti į keliančias vien neigiamas arba vien teigiamas asociacijas, nes viskas priklauso nuo konteksto. Pavyzdžiui, raudona spalva gali ir stimuliuoti, ir dirginti, varginti. Ji siejama tiek su meile, tiek su pykčiu. Todėl norint, kad ši spalva duotų teigimą efektą, ją reikia rinktis labai atsargiai. Raudona spalva tiks jaunimui skirtoms internetinėms svetainėms. Taip pat raudona yra viena iš apetitą žadinančių spalvų. Bene labiausiai su raudona spalva asociacijas kelia Coca Cola prekės ženklas.

Juoda taip pat yra dviprasmiška spalva. Viena vertus, ji solidi, rafinuota, todėl ypač tiks prabangių produktų internetiniam marketingui. Tačiau daugeliu kitų atveju per daug juodos spalvos atrodys niūriai ir atstumiančiai. Ši spalva taip yra tinkama ir neretai naudojama jaunimui skirtoms svetainėms. Taip pat juoda spalva ypač dažnai naudojama internetinėje erdvėje pristatyti mados atstovus, pavyzdžiui, Dolce & Gabbana.

Juodos priešingybė balta – turbūt dažniausiai virtualioje erdvėje naudojama kaip fono spalva, nes joje išryškėja visos kitos detalės, ji nesukuria varginančių kontrastų, dera visur ir visada. Baltą spalvą būtų tikslinga naudoti pristatant su šia spalva asociacijas keliančius produktus, pavyzdžiui, pieną. Balta, kaip ir juoda, taip pat dažnai naudojama mados versle, nes tai nesenstanti ir visada madinga spalva. Kaip pavyzdį, galima pateikti Vagabond internetinę svetainę.

Mėlyna spalva yra viena dažniausiai marketinge naudojamų spalvų. Neveltui tyrimai atskleidė, kad mėlyna yra daugelio žmonių mėgstama spalva. Žinoma, tai nereiškia, kad ši spalva visais atvejais bus geriausias pasirinkimas, nes ji gali neturėti visai nieko bendro su jūsų transliuojama informacija. Tarkim, ji netiktų maisto produktams pristatyti, nes mokslininkai įrodė, jog mėlyna spalva slopina apetitą. Tačiau puikiai tiktų intelektualaus turinio, technologijos produktų ar su švara, oru ar vandeniu susijusiems produktams pristatyti. Interneto pasaulyje šiomis dienomis mėlyna spalva bene labiausiai asocijuojasi su Facebook socialinio tinklo svetaine.

Žalia, kaip jau minėjome, labai populiari spalva reprezentuojant viską, kas susiję su natūralumu, gamta ir jos išsaugojimu. Žalia spalva taip pat yra siejama su finansais, augimu, be to, veikia raminančiai. Ši spalva puikiai tiks turizmo srities verslui internete pristatyti, mokslo sričiai, o dėl raminamojo poveikio – ir medicinai. Dėl asociacijų su augimu žalia spalva puikiai tiks ir žemės ūkio sričiai. Kaip pavyzdį galime pateikti žemės ūkio technika prekiaujančią visame pasaulyje gerai žinomą kompaniją John Deer.

Geltona ir oranžinė yra ypač šiltos ir gerai nuteikiančios spalvos. Kartu tai ir energijos suteikiančios, stimuliuojančios spalvos, todėl, nepaisant jų „teigiamumo“, rinktis reikia taip pat apgalvotai. Tokios spalvos turbūt labiau tiktų perteikti informacijai, orientuotai į jaunimą. Be abejo, geltona ir oranžinė yra vienos dažniausiai naudojamų spalvų, pristatant vaikams skirtus produktus. Taip pat šios spalvos ar jų derinys yra ypač tinkamas maitinimo paslaugų internetinei svetainei, nes būtent šios spalvos sukelia apetitą. Ne veltui McDonald‘s restoranai pasirinko būtent tokių spalvų derinį.

Violetinė dažnai vadinama karalių spalva. Ji asocijuojasi su prabanga ir gerove. Be to, tai gana moteriška spalva, todėl, ją, kaip ir rožinę, reikėtų rinktis atsargiai, jei jūsų verslas ar veikla yra labiau orientuota į vyrus. Šios spalvos neretai naudojamos ir mados srityje arba jaunimui ar vaikams skirtiems produktams pristatyti. Turbūt labiausiai su rožine spalva asocijuojasi Barbie prekės ženklas.

Taigi, renkantis spalvas jūsų virtualiam įmonės ar veiklos veidui, verta ilgiau pasukti galvą nusprendžiant, ką tos spalvos simbolizuos, kokias kels asociacijas ir kokį darys poveikį susidomėjusiems ar atsitiktinai užklydusiems į jūsų svetainę ar tinklaraštį. Tikėtina, kad tinkamas, įdomus ir prie informacijos derantis spalvų derinys padės labiau įsiminti jūsų svetainę ar tinklaraštį ir jame esančią informaciją, o galbūt net sukels norą užsibūti ilgiau ir paskaityti daugiau.

 Parengė Justė Matijošienė